لینک بیلدینگ با کمترین هزینه

لینک بیلدینگ و انواع تکنیک ها و استراتژی های آن سئوی پیشرفته

لینک‌ هایی که از سایت‌ های با اعتبار و مرتبط به دست می‌ آیند، به بهبود جایگاه سایت در نتایج جستجوی گوگل کمک می‌ کنند. لینک‌ های با کیفیت همچنین می‌ توانند به افزایش اعتبار و اعتماد به سایت کمک کنند، زیرا گوگل به دنبال ارائه محتوای مرتبط و ارزشمند به کاربران است. لینک بیلدینگ و خرید بک لینک یکی از اصول اساسی بهینه‌ سازی سایت برای موتورهای جستجو است که برای بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل بسیار حیاتی می‌ باشد. با تغییرات مکرر الگوریتم‌ های گوگل، روش‌ های لینک بیلدینگ نیز تغییر کرده و بهینه‌ سازان وب نیاز دارند تا با تغییرات روزافزون الگوریتم‌ ها همگام شوند. در این مقاله به بررسی نکات اصولی لینک بیلدینگ برای بهبود جایگاه سایت در گوگل خواهیم پرداخت.

برای آنکه اهمیت لینک بیلدینگ را درک کنیم، مهم است بدانیم یک لینک چگونه ساخته می شود، موتورهای جستجوگر چگونه آن لینک را می بینند و از آن لینک چه برداشتی دارند. بنابراین برای گرفتن بک لینک، از سایت هایی استفاده کنید که این تکه کد را در لینک های خود ندارند. البته سعی کنید در بین لینک هایی که می گیرید، لینک نوفالو هم گاهی بگیرید تا طبیعی تر جلوه کند. به همین دلیل اگر شما از وب سایت های معتبر، پر بازدید و شناخته شده رپورتاژ آگهی بگیرید، قطعا به جذب مشتری و برندسازی خود کمک کرده اید. شما به‌دنبال محتوایی می‌شد که در آن، انکر تکست (anchor text) دلخواه شما لینک شکسته داشته باشد و از صاحب آن سایت یا مطلب می‌خواهید که لینک شما را با آن جایگزین کنید.

این مؤسسه، خدمات ارزنده ای را در اختیار مشتریان خود قرار داده و پروژه های ساخت لینک با کیفیتی را به آن ها عرضه می نماید. فرایند لینک سازی این برنامه شامل بیش از ۲۰ استراتژی لینک بیلدینگ است. شما با کمک استراتژی‌های مختلف این ابزار می‌توانید لینک‌ها و بک‌لینک‌های معتبر از دامنه‌های هدف ارزشمند دریافت کنید. همچنین، بهینه‌ سازی متن لنگر باید با توجه به نیازهای وب‌ سایت و استراتژی لینک بیلدینگ تعیین شود. این به معنای تنظیم درست تعداد لینک‌ ها و کلمات کلیدی در متون لنگر است تا به بهترین نحو ممکن نتیجه حاصل از لینک سازی مشاهده شود.

در واقع افزایش تعداد لینک های باکیفیت به وب سایت شما سبب می شود تا ضریب اعتبار شما نیز بالا برود. برای اینکه بتوانید رتبه بهتری در مقایسه با رقبای خود به دست آورید، به بک لینک های بهتر و باکیفیت تری نیاز دارید. لینک‌های Self-Created ، لینک هایی هستند که توسط شما در وب‌سایت دیگران ایجاد می‌شوند. این لینک‌ها می‌توانند بر روی قسمت دیدگاه‌های یک وبلاگ و یا پست‌های انجمن‌ها ایجاد شوند. به علاوه، در بسیاری موارد متخصصان سئوی کلاه سیاه، لینک‌های مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند. گوگل با معرفی الگوریتم پنگوئن در سال 2012 این نوع لینک‌ها را بی‌ارزش می‌شمارد و حتی جرایمی برای آن در نظر گرفته است.

شما یک بوم خالی دارید و می توانید در مورد آنچه که برای ایجاد زاویه برای ایجاد لینک به خودتان نیاز دارید فکر کنید. در این مطلب ما عناصر کلیدی کمپین لینک بیلدینگ را که باید در نظر بگیرید و نمونه هایی از مواردی که باید در برنامه ریزی خود لحاظ کنید به شما ارائه می دهیم. مهم است به خاطر داشته باشید که این امر زمان بر است اما ارزشش را دارد. مثلاً ممکن است شما در حوزه کسب و کارهای اینترنتی با مقدار کمی لینک و تمرکز روی محتوا بتوانید به بازدید خوبی در روز برسید، حتی 3 هزار بازدید در روز یا بیشتر. اما در حوزه ای مثل طراحی سایت، حوزه خرید بلیط و به طور کلی سفر که رقابت به شدت بالاست، اتفاقاً بخش اعظم رقابت روی بک لینک شکل گرفته. بنابراین بدون بک لینک در این حوزه عملاً کارتان به سختی پیش می رود.

گوگل با رونمایی از پیج رنگ خود (page rank)، از اهمیت بک لینک ها برای افزایش اعتبار سایت پرده برداشت. در گذشته پیج رنکِ یک سایت، یک مورد مفید برای سنجش اعتبار آن سایت بود. به این صورت که به جای گرفتن لینک طبیعی از سایت های دیگر، خود اقدام به ساخت بک لینک مصنوعی کردند. در دنیای دیجیتال امروزی، لینک بیلدینگ یا همان لینک‌سازی یکی از مهم‌ترین ارکان موفقیت در سئو به شمار می‌آید. این تکنیک به معنای ایجاد بک‌لینک‌هایی از وب‌سایت‌های دیگر به وب‌سایت شما است که می‌تواند تأثیر بسزایی بر رتبه‌بندی شما در نتایج جستجوی گوگل داشته باشد. این راهنما، رویکردهای عملی و استراتژی‌های مؤثر برای ساخت لینک‌های باکیفیت را بررسی می‌کند.

این یعنی شما با تولید محتوای ارزشمند و پاسخ‌گویی به نیازهای کاربران، باعث می‌شوید سایت‌های دیگر به طور خودکار به محتوای شما لینک دهند تا مخاطبان خودشان از محتوای شما استفاده کنند. این روش طبیعی‌ترین و بهترین نوع لینک‌دهی است، زیرا باعث می‌شود بک‌لینک‌ها به شکل ارگانیک و بدون هیچ اقدام تبلیغاتی ایجاد شوند و تاثیر مثبتی بر رتبه‌بندی سایت شما در نتایج جستجو داشته باشند. در لینک بیلدینگ مصنوعی (link building)، مهم ترین موضوع رفتار طبیعی است. خودتان را به جای گوگل بگذارید و به این موضوع فکرکنید که در صورت ایجاد چه اتفاقی ممکن است به سایت ها و مدیران شک کنید. این موضوع به شما کمک بسیاری در ساخت لینک ها میکند.از زیاده روی پرهیز کنید و این نکته را به خوبی درک کنید که در سئو سایت، ارزش محتوای مفید بسیار بیشتر از لینک سازی خارجی است. وبلاگ شخصی نه تنها ترافیک ارگانیک سایت شما را از طریق لینک‌ سازی خارجی و بک لینک‌های سایت‌های مرتبط بالا می برد، بلکه با جذب کاربران جدید از صفحه نتایج موتورهای جستجو باعث بالا رفتن رتبه سئو سایت می‌شود.

ساخت بک لینک به صورت مصنوعی یک روش سئو کلاه سیاه و شاید شاخص ترین نوع از سئو سیاه باشد. الگوریتم گوگل پنگوئن طی سالها آپدیت شده و به شدت با لینک سازی مصنوعی برخورد میکند. اما حتی این موضوع هم باعث نمیشود تا وبمستران و سئو کاران از لینک بیلدینگ چشم پوشی کنند. از نظر گوگل سایت شما باید کاملا به صورت طبیعی و نه دست ساز، از سایت های دیگر لینک دریافت کند. گوگل و سایر موتورهای جستجو با کمک معیارهایی مثل محبوبیت صفحه لینک دهنده، قابل اعتماد بودن دامنه، تعداد بک لینک‌ها، ارتباط بین محتوای دو سایت، محتوای حاوی لینک و… به لینک سازی خارجی شما امتیاز می‌دهد.

در این مطلب، روش‌‌های ساخت بک لینک رایگان و تکنیک‌های موثر برای تاثیرپذیری بهتر را برای افزایش قدرت و اعتبار سایت‌ها معرفی کردیم. اما باید به تعداد بک لینک‌های ایجاد شده توجه کنید و از ایجاد لینک خارجی زیاد در بازه‌های زمانی نزدیک به‌صورت جدی پرهیز کنید. یکی دیگر از عواملی که در نظر گرفته می‌شود کیفیت صفحه‌ای است که لینک از آن به وبسایت ما ارسال می‌شود. برای موتورهای جستجو لینک‌ از صفحات باکیفیت و معتبر نسبت به صفحات و سایت‌های غیر قابل اعتماد در ارتقای رتبه‌بندی ارزش دارد. از این رو یک بک لینک با کیفیت در یک وبسایت معتبر می‌تواند آمار ترافیک سایت شمار ا افزایش دهد.

نکته بعدی در لینک سازی داخلی این است که این کار باعث افزایش سئو سایت ما میشود. شما باید برای هرچه بهتر شدن سئو سایت خود به خوبی بتوانید از انکر تکست ها استفاده کنید. شما باید با استفاده از انکر تکست ها، کلمه کلیدی هر مقاله خود را به گوگل بفهمانید و به افزایش رتبه آن کمک کنید. مهم ترین استراتژی در لینک سازی خارجی یا لینک بیلدینگ تولید و انتشار رپورتاژ آگهی در سایت‌های با کیفیت است. با رپورتاژ آگهی می‌توانید محتوای سایت خود یا محتوایی متفاوت و ویژه برای آگهی و تبلیغ را در سایت‌های معروف و پربازدید منتشر کنید. روش‌های مختلفی برای لینک بیلدینگ وجود دارند که به شما در افزایش رتبه سایتتان کمک زیادی می‌کنند.

اما اگر قصدتان ساخت بک لینک است، پیشنهاد می کنم به جای اینکه بخش اصلی تمرکزتان را روی پیدا کردن سایت هایی که به شما اجازه لینک دادن میکنند بگذارید، روی ساخت رسانه سرمایه گذاری کنید! یعنی خودتان سایت هایی بسازید یا حداقل به سراغ سیستم های وبلاگدهی رایگان مثلا بلاگفا رفته و در آنها محتوا بسازید، بعد از قدرتمند شدن رسانه ها، از آنها لینک بگیرید. سال 2012 با راه‌اندازی اپدیت پنگوئن، وب‌سایت‌هایی را که سعی در استفاده بیش از حد از این تکنیک‌های اسپم لینکسازی (که اغلب به آن بهینه‌سازی بیش از حد گفته می‌شود) کرده بودند را جریمه کرد. این امر از این نقطه به بعد، تکنیک های لینک‌سازی با کیفیت پایین نه تنها می‌تواند اتلاف وقت باشد، بلکه می‌تواند به شدت به توانایی وبسایت برای رتبه‌بندی خوب در نتایج جستجوی ارگانیک آسیب برساند. راهنمای پنگوئن به شما می‌گوید باید از چه روش‌های لینک بیلدینگ پرهیز کنید تا بتوانید بهترین عملکرد را در چارچوب قوانین گوگل داشته باشید. راهنمای (قوانین) گوگل یکی از مباحث مهمی است که در آینده در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

این آشنایی معمولاً از طریق تبیلغ و معرفی چیزی که به تازگی خلق کرده‌اید بوجود می‌آید مانند یک مطلب یا یک اینفوگرافیک. هدف اول این آشنایی ایجاد لینک است، اما همین لینک بیلدینگ می تواند سبب آشنایی شما با یکی از موثرترین وب سایت های موجود در زمینه کاری تان شود. در نتیجۀ این آشنایی شما لینکی با کیفیت به دست می آورید که مهر تاییدی بر تجارت شماست. حتی اگر این لینک موقت ایجاد شود، باز هم ارزشمند است چرا که شما توانسته‌اید برای تجارت خود یک مُبَلِغ معتبر پیدا کنید. لینک بیلدینگ به معنی ساخت انواع لینک است که شامل گرفتن لینک از سایر وب‌سایت‌ها به سایت شما می‌شود. این لینک‌ها مثل یک "رای اعتماد و تاییدیه" برای موتورهای جست‌وجو عمل می‌کنند و می‌توانند بر رتبه و اعتبار سایت شما در نتایج جست‌وجو تاثیر بگذارند.

ساخت لینک‌های با کیفیت در وب‌سایت‌های مرتبط با کسب و کار، نه تنها برای رتبه‌بندی گوگل ارزشمند است، بلکه در افزایش ترافیک وب‌سایت و تعداد مشتریان نقش بسزایی دارد. این کار، مفهوم به دست آوردن لینک و شایستگی برای رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو را مطرح می کند. لینک سازی بر اساس وب سایت های کم ارزش بسیار دشوار است، اما هنگامی که منبع اطلاعاتی معتبری در اختیارتان باشد، لینک بیلدینگ راحت می شود. عنوان بالا می تواند به «اهمیت داشتن صفحاتی که ارزش لینک دادن داشته باشند»، تغییر یابد. پیش از آنکه لینک‌سازی را آغاز کنید، به چیز ارزشمندی نیاز دارید تا بر اساس آنها لینک‌سازی کنید. اغلب اوقات شما بر اساس منابع تخصصی و معتبر مانند مطالب وبلاگ یا یک دادۀ آماری، لینک بیلدینگ می‌کنید.

فرض کنید شما به عنوان یک کاربر عادی وارد یک وب سایت معتبر و شناخته شده شوید؛ سپس در مقاله ای از آن سایت، نام برند و یا محصولی را مشاهده کنید، قطعا برای کلیک کردن روی آن لینک ترغیب می شوید. چرا که به این وب سایت اطمینان کامل داشته و می دانید بی دلیل برندی را معرفی نمی کند. رپورتاژ در قالب محتوای آموزشی و اطلاعاتی است و به همین دلیل، برای مخاطبان قابل اعتمادتر می‌باشد. این روش با هدف معرفی برند، محصولات یا خدمات کسب‌وکارها و بهبود رتبه سایت در نتایج جست‌وجو منتشر می‌شوند. در واقع، در رپورتاژ بخشی از تبلیغ سایت شما به عنوان بخشی از محتوای اصلی سایت منتشر دهنده محسوب می‌شود، که این مهم‌ترین، مزیت استفاده از این روش است.

شخصی که پیوند را دریافت می کند کسی است که از پیوند به عنوان بک لینک استفاده می کند. لینک سازی یک فرآیند حساس و مهم است که نیاز به رعایت نکات و اصول خاصی دارد. در واقع، این اصول و نکات سبب می شود که رتبه سایت شما بهبود پیدا کند. کاربران می‌توانند به راحتی لینک‌های خود را در هر کدام از این مکان‌ها‌ استفاده کنند و به علت حجم زیاد لینک‌های ثبتی، بررسی تک تک لینک‌ها عاقلانه به نظر نمی‌رسد. بنابراین برای اینکه اسپمرها نتوانند از این موقعیت سوء استفاده کنند، مدیران وبسایت‌ها ترجیح می‌دهند ویژگی nofollow را به لینک‌های ارسالی کاربران اعمال کنند.

همچنین از ابزار لینک سازی BuzzSumo می‌توانید برای پیدا کردن اینفلوئنسرهای ارزشمند برای اشتراک‌گذاری لینک یا محتوای سایت شما کمک بگیرید. این ابزار لیستی از اینفلوئنسرهای مرتبط با فعالیت یا کسب‌وکارتان را در اختیار قرار می‌دهد. شناسایی انواع پیوندهای مورد نیاز شما در کمپین لینک بیلدینگ با تجزیه و تحلیل پیوند دقیق وب سایت فعلی شما و همچنین نگاهی به نحوه رتبه بندی کلمات کلیدی خاص در مقایسه با رقبای خود آغاز می شود. اما اگر در میان یک متن در مورد حیوانات وحشی به سایتتان لینک بدهید، اعتبار آن بسیار کم تر خواهد بود و حتی شاید گوگل را هم به خودتان مشکوک کنید. مورد دیگری که از از نکات تخصصی در فرآیند لینک بیلدینگ محسوب میشود، بحث انکرتکست یا متن لینک است. در واقع منظور از انکرتکست، این است که دقیقا لینک مورد نظر شما، با چه عبارتی به صفحه تان داده شده؟ مثلا اگر با عبارت سئو کلاه سیاه چیست؟ به صفحه لینک داده باشید، خب انکرتکست همان سئو کلاه سیاه چیست؟ است.

در ادامه علاوه بر اینکه به شما توضیح می دهم لینک بیلدینگ در سئو چیست، تمامی نکاتی که به عنوان یک صاحب کسب و کار اینترنتی یا سئوکار باید بدانید را آموزش خواهم داد. موتورهای جستجو برای رتبه‌بندی فقط به محتوای صفحه دقت نمی‌کنند، بلکه تعداد بک‌لینک‌هایی که به سایت داده شده و کیفیت آن لینک‌ها نیز برایشان اهمیت دارد. هرچه تعداد لینک‌های شما در وبسایت های معتبر بیشتر باشد، رتبۀ وبسایت شما در نتایج جستجو بالاتر خواهد بود. اما این اتفاق زمانی امکان پذیر است که وب سایت های معتبر و شناخته شده ای به شما لینک بدهند. برای این نوع از لینک سازی، گرفتن رپورتاژ آگهی بهترین گزینه خواهد بود.

بسیاری از وب سایت های خارجی، این امکان را به شما می دهند که یک مقاله با ارزش در سایتشان منتشر کنید و در ازای این کار، به شما لینک می دهند. وب سایت های مختلفی وجود دارند که شما می توانید از آن ها برای انتشار Pdf های خود استفاده کنید. شما می توانید از محتواهای پر بازدید خود pdf تهیه کنید و در این وب سایت ها منتشر کنید. برای این منظور کافی است در متن pdf خود لینک سایت خود را قرار داده و Pdf مورد نظرتان را در این نوع سایت ها منتشر کنید. در نظر داشته باشید که هدف اصلی از انتشار رپورتاژ خبری نباید فقط گرفتن بک لینک باشد. در واقع شما باید از این فرصت برای ایجاد ارتباط با مخاطب خود استفاده کنید.

ابزار مجستیک سئو Majestic یکی از افزونه‌های مهم لینک سازی برای مانتیورینگ بک لینک‌ها است. این ابزار هوشمند با خزش و نقشه‌برداری از سایت، یک دیتابیس کامل برای لینک‌سازی ایجاد می‌کند. من در این محتوا ۱۸ ابزار لینک بیلدینگ یا لینک سازی که مهم و تاثیرگذار هستند و هر سئو کاری به آن نیاز دارد را معرفی می‌کنم. مثلاً همین حالا بسیاری از مقالات ارزشمند سایت های بزرگ مثل بک‌لینکو بیشتر از هزاران لینک کلاه سفید و طبیعی دریافت کرده اند. حالا چیزهایی که بالاتر گفتم در واقع شما را تشویق میکرد به اینکه عملاً لینک سازی کلاه خاکستری انجام بدهید. یعنی در عین رعایت نکردن قوانین گوگل حواسمان باشد که این موتور جستجو با الگوریتم هایش متوجه بی قانون بودنمان نشوند.

اسپاتیفای Spotify، گوگل پادکست Google Podcasts و شنوتو چند نمونه از رسانه‌ها و پلتفرم‌های محبوب پادکست هستند که برای بک‌لینک بسیار مناسب هستند. ابزار Check My Links یکی از بهترین ابزارها برای پیدا کردن لینک های شکسته و خراب است. سمراش دارای قابلیت ادغام شده برای جمع آوری اطلاعات ایمیلی و برقراری تماس با کاربران از طریق ایمیل هم هست. نسخه رایگان ابزار مجستیک دسترسی محدودی به برخی از قابلیت‌های خود را برای شما فراهم می‌کند. چراکه این ابزار به طور خودکار و در عوض چند ثانیه جزییات اطلاعاتی برای تماس با کاربران سایت‌ها را بیرون می‌کشد. روش های گفته شده، روش هایی هستند که عموم صاحبان سایت آن را انجام می دهند.

در ادامه به طور نسبتا خلاصه اما مفهومی به لینک سازی داخلی میپردازیم و توضیح کامل آن را در مقاله دیگری به شما میدهیم. فروم‌ها و انجمن‌های تخصصی با محوریت پرسش‌وپاسخ ایجاد شده‌اند؛ یعنی کاربران می‌توانند در صفحه‌های مرتبط سوالاتشان را مطرح کنند و اعضای فعال در آن به سوالات پاسخ می‌دهند. بیشتر این سایت‌ها بازدیدکننده‌های زیادی دارند و پاسخگویی به پرسش‌های کاربران با متن، عکس، ویدئو و لینک در آن‌ها امکان‌پذیر است. انجمن‌های زیادی مانند انجمن‌های ورزشی، برنامه‌نویسی، موبایل و کامپیوتر و بسیاری موارد دیگر در سطح وب فارسی وجود دارد. شما می‌توانید با پیداکردن پرکاربردترین فروم‌های تخصصی مرتبط با کسب‌وکارتان، به سوال‌های کاربران پاسخ داده و به‌صورت طبیعی لینک صفحه سایتتان را در متن دیدگاهتان قرار دهید.

رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغ است که به‌صورت یک مقاله یا خبر در وب‌سایت‌های خبری، وبلاگ‌ها، یا مجلات آنلاین منتشر می‌شود. نمونه این ابزار ها، ابزار سایت moz برای پیدا کردن و آنالیز لینک رقبا است. در این ابزار شما به صورت رایگان میتوانید تعداد زیادی از لینک رقبایتان را آنالیز کنید. که در مقاله اصول لینک سازی در وبلاگ به تمامی این موارد میپردازیم. شما میتوانید برای دیدن تعداد سایتهایی که به شما لینک داده اند، به همان آنالیز سایت MOZ مراجعه کنید. این ابزار علاوه دامین آتوریتی، پیج آتوریتی و اسپم اسکور، به شما دوعدد دیگر میدهد که یکی تعداد سایت های لینک دهنده به شما و دیگری تعداد لینک های سایت شما است.

صاحبان سایت معمولا زمانی به ابزارها لینک می دهند که آنها برای خواننده‌ها و کاربران مفید باشند. درنتیجه، لینک‌های شکسته می‌توانند روی تجربه کاربری سئو سایت تاثیر منفی داشته باشند. نکته جالب این است که ژونالیست های بسیاری از سایت های با DR +80 از ابزار Haro در لینک سازی استفاده می‌کنند. سپس، اگر سایت‌های حاوی این بک‌لینک‌ها همچنان ارزش رتبه‌گیری داشته باشند، می‌توانید از صاحبان آنها برای بازیابی لینک‌های اصلی درخواست بدهید. هزینه نسخه پولی ابزار لینک سازی داخلی Linkwhisper سالانه ۷۷ دلار است. این ابزار لینک سازی به شما کمک می‌کند تا اهداف خود را شناسایی کرده و سپس، برای ایمیل‌های نمونه، کمپین‌های سفارشی در ابعاد گسترده ایجاد کنید.

اصلی‌ترین بخش در لینک سازی تولید محتواهایی صرفا با هدف دریافت بک لینک یا لینک خارجی است. کیفیت محتوای شما برای لینک‌سازی خارجی باید در حدی باشد که ارزش اشتراک‌گذاری و لینک دادن داشته باشد. یکی از روش‌هایی که برخی شرکت‌ها برای توسعه بیشتر از آن استفاده می‌کنند ایجاد لینک‌های دستی است. در این روش افراد معمولا با ثبت دستی لینک خود در بلاگ‌ها، دایرکتوری‌ها و فروم‌ها کار خود را آغاز می‌کنند. این روش ممکن است در ابتدا برایتان لینک‌سازی خوبی ایجاد کند منتها بعدها به خاطر اینکه احتمال اسپم شدن صفحات افزایش می‌یابد، ممکن است وبسایتتان به خطر بیفتد. اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید از کیفیت مطالب و محتواهای وب‌سایت دوم مطمئن شوید.

پیش از معرفی روش‌های ساخت بک لینک ارزشمند و رایگان، خوب است آشنایی کوتاهی با مفهوم لینک بیلدینگ و تاثیر آن بر سئوی سایت داشته باشید. بک لینک یا لینک خارجی (Link Building)، لینکی است که از سایتی به سایت دیگر ایجاد می‌شود و به‌عنوان راه ارتباطی بین دو سایت برای دسترسی به اطلاعات بیشتر و مفیدتر است. به زبان ساده، وقتی سایتی در محتواها و صفحه‌های خود به سایتتان لینک می‌دهد، به این معناست که سایت شما را مرجع معتبر و موثق به‌ شمار آورده و لینک خارجی به سایتتان ایجاد کرده است. در این سالها، سئو کاران دست به آزمایش روش های مختلف برای ساخت بک لینک و دور زدن گوگل پنگوئن زده اند. آنها با ایجاد بک لینک به صورت مصنوعی اما با روش هایی که باعث جلب توجه این الگوریتم نشود، باعث افزایش رتبه سئو سایت خود شده اند.

شاید این کار در ظاهر آسان باشد، ولی برای بسیاری از افراد کمتر از یک کابوس نیست زیرا آن‌ها باید صدها مقاله مختلف را بررسی کرده و سپس به‌دنبال کلیدواژه‌ای باشند که لینک آن حذف شده است. در این میان، متنی که برای درخواست جایگزینی لینک ارسال می‌شود هم معمولا به‌اندازه‌ای ضعیف است که طرف مقابل را از لینک دادن به شما منصرف می‌کند. استفاده بیش از حد از انکرتکست مطمئنا نشان دهنده مصنوعی بودن لینک بیلدینگ در سایت شما است. سعی کنید با انکرتکست های مختلف، هم خانواده و حتی بی ربط لینک سازی کنید. گاها بدون انکرتکست و فقط با لینک سایت خود اقدام به دریافت لینک کنید. سعی کنید یک درصد مشخص بین لینک های فالو و نو فالو خود داشته باشید.

در مورد تنوع منابع لینک ، وابستگی به یک منبع خاص برای لینک‌ های ورودی می‌ تواند به مشکلاتی مانند پنالتی‌ یا جریمه های ممکن از سوی موتورهای جستجو منجر شود. اگر لینک‌ های شما اکثراً از یک دسته وب‌ سایت یا حتی یک دامنه مشخص باشند، موتورهای جستجو ممکن است این رفتار را به عنوان تلاش مصنوعی برای بهبود رتبه‌ سایت تلقی کنند. بنابراین، افزودن تنوع به لینک‌ های ورودی سایت می‌ تواند از چنین مسائلی جلوگیری کند. در حالی که اعتماد بیش از حد در کمپین لینک بیلدینگ می تواند یک اشتباه باشد، شما باید به اندازه کافی درباره ایده خود اطمینان داشته باشید تا باور کنید که افراد واقعی به خوبی به آن واکنش نشان می­دهند. اگر این مورد هرگز برای ایجاد لینک مورد استفاده قرار نگرفته است، ممکن است فرصتی برای انجام این کار بدون نیاز به سفارش تحقیقات از ابتدا داشته باشید. اگر چیزی برای شروع کمپین لینک بیلدینگ ندارید، لازم نیست نگران باشید.

پاسخ اخیرا افراد بسیاری با موضوعات را بهطور کامل بررسی کنید را دارند. بنابراین اعتبار سایت دوم لینک داده اند تماس بگیرید و به کاربران و خوانندگان، جست و. انکر تکست‌ها یکی از فاکتورهای مهم در لینک بیلدینگ هستند و از طریق اینها موتورها جستجوگر محتوای لینک را متوجه می‌شوند. اما استفاده از انکر تکست‌ها همانطور که می‌توانند باعث بهبود رتبه شما شوند، اگر علم و تجربه کافی در استفاده از آنها را نداشته باشید می‌توانند آسیب‌های جدی به سایت تان وارد کنید. به این دلیل که با آپدیت جدید گوگل به نام پنگوئن، سختگیری بر روی اینها بیشتر شده و در صورت استفاده بیش از حد از یک عنوان می‌تواند باعث آسیب به وبسایت شوند. بنابراین در هنگام لینک‌سازی حتما انکر تکستمتنوعی را برای لینک‌های خود وارد کنید تا گوگل لینک سازی را غیر طبیعی در نظر نگیرد.

واقعیت این است که گوگل با به‌روزرسانی الگوریتم‌های خود در شناسایی لینک‌های جعلی و سیاه، سریعا سایت‌های فروش یا میزبان بک لینک‌های پولی را به عنوان سایت اسپم شناسایی و جریمه می‌کند. البته اکثر سایت‌ها لینک نظرات کاربران را در حالت rel با مقدار UGC قرار داده‌اند. پس سعی کنید از این استراتژی لینک بیلدینگ به مقدار محدود استفاده کنید. برای استفاده از کامنت گذاری در لینک سازی خارجی حتما نظرات مفید و ارزشمند قرار دهید، محتوا یا مخاطبین را به چالش دعوت کنید و ذهن آنها را در نظر خود یا جواب دادن به آن کنجکاو یا درگیر کنید. یکی دیگر از تکنیک‌ های لینک بیلدینگ برای دریافت بک لینک کامنت گذاشتن زیر محتوا یا پست‌های مرتبط در سایت‌ها یا حتی پلتفرم‌های اجتماعی است.

مثلا تصور کنید که شما در زمینه ساخت ابزارهای صنعتی فعالیت می‌کنید و بیشترین میزان صادرات را در یک سال به دست می‌آورید. در این صورت، سایت وزارت صنعت نماد یا لوگویی را به پاس این دستاورد به شما هدیه می‌کند و این نماد را به سایت شما لینک می‌کند. شما به عنوان کاربر می‌توانید روی اسم هر کدام از این فروشنده‌ها کلیک کنید و به صفحه پروفایل آنها بروید. شما می‌توانید از طریق معرفی یا تبلیغ محصولات، خدمات یا ابزارهای نرم‌افزاری خود در سایت‌های دیگر هم بک‌لینک کسب کنید. به‌خصوص اگر محصولات خود را صرفا برای معرفی یا تبلیغ در سایت دیگر به نمایش بگذارید.

بر خلاف دامین آتوریتی و پیج آتوریتی، بالا بودن امتیاز اسپم اسکور خوب نیست. این امتیاز نشان دهنده درصد تخلف سایت است که وابسته به مواردی مانند لینک سازی کلاه سیاه، تکراری بودن مطالب و انجام رفتارات غیر قانونی از نظر گوگل است. اگر یک سایت با امتیاز اسپم اسکور بالا به سایت شما لینک دهد، نه تنها برای شما اعتباری به همراه نمی آورد بلکه به شدت میتواند به سئو و اعتبار سایت شما نزد گوگل ضربه بزند. ما به طور کلی در سطح وب یک لینک سازی داخلی و یک لینک سازی خارجی داریم. هر دو اینها در بحث سئو سایت تأثیر دارند اما تأثیر آنها در قسمت های مختلفی است.

سایتهای معتبری مانند ویکی پدیا دارای اعتبار دامنه 100 و سایت هایی نوپا معمولا دارای امتیازی بین 0 تا 20 هستند. لازم به ذکر است که مشاوران یا متخصصان این مؤسسه، مشاوره های رایگانی را نیز در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. شما می توانید پیش از ثبت کردن سفارش لینک سازی خود از این مشاوره ها استفاده کرده و پاسخ تمام سؤالات یا ابهاماتتان را به صورت رایگان، دریافت نمایید. این تکنیک ها باعث می‌شود تا مخاطبین لینکی که در کامنت به اشتراک می‌گذارید را دنبال کنند تا نهایتا از صفحه یا محتوایی در سایت شما که آن را هدفگذاری کرده‌اید، بازدید کنند. با کامنت گذاری مرتبط با محتوا و اضافه کردن لینک سایت به نظر خود می‌توانید توجه مخاطبین را جلب کرده و آنها را به سمت سایت خود هدایت کنید.

شما می‌توانید از داخل این پلتفرم و از بخش داشبورد آن، بازاریابی ایمیلی خود را اجرا کنید و به تمامی سایت‌هایی که مدنظر دارید، ایمیل ارسال کنید. همچنین می‌توانید برای پیگیری اتوماتیک ایمیل‌ها و ارتقاء کارایی کمپین ایمیلی خود برنامه‌ریزی و زمانبندی انجام دهید. در پاسخ باید بگوییم اگر این کار را به‌درستی انجام دهید، قطعا نتیجه مثبت آن را خواهید دید. تجربه ما از انجام این کار، افزایش ۲۵ درصدی نرخ تبدیل این لینک‌ها را نشان می‌دهد. در نهایت، لیستی جامع در اختیار شما قرار می‌گیرد که در آن، تمام سایت‌هایی که به شما اشاره کرده‌اند، مشخص شده است.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/