سئو خارجی در گوگل

سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم

پوشش بیانیه‌های مطبوعاتی و خبرهای صنعت اعتبار فراوانی به‌همراه دارد و از همه مهم‌تر به جذب بک‌لینک باکیفیت ختم می‌شود. در این روش، با پرداخت مبلغ مشخص، سایت‌های دارای دامین آتوریتی بالا اجازه انتشار محتوای سایت‌های دیگر درون بلاگ‌شان را صادر می‌کنند. با خرید رپورتاژ آگهی می‌توان پیام سایت را در یک پلتفرم محبوب‌تر و بزرگتر منتشر کرد. شاید یک متخصص بهینه‌سازی بداند سئو خارجی چیست اما در اجرای تکنیک‌ها به مشکل بر بخورد. در این بخش امکان کنترل ارتباط معنایی در لینک‌های منتهی به سایت نیز وجود دارد. هم نشری محتوا یا انتشار مجدد مقاله در سایت‌های دیگر می‌تواند نوعی پست مهمان محسوب شود.

در بحث‌های مرتبط با محصول و خدماتتان در تالارهای گفتگوی مختلف شرکت کنید. با کاربران حاضر در تالارهای گفتگو ارتباط برقرار کنید، به موضوعات مختلف پاسخ بدهید و با ارائه راهکار و توصیه به دیگران در حل مشکلاتشان کمک کنید. کاسب یار به صاحبان و مدیران کسب و کارها کمک میکند ضمن تشخیص مشکلات و موانع موجود کسب و کار خود را بهبود و توسعه دهند. محتوای رپورتاژ باید بی‌طرف باشد و مخاطب احساس نکند که در حال خواندن یک متن تبلیغاتی است. در واقع نویسنده متن رپورتاژ باید به گونه‌ای عمل کند که خواننده برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا استفاده از یک نوع خاصی از خدمات برای مراجعه به سایت دیگر مشتاق باشد. پس از برند سازی، فعالیت در انجمن‌های اینترنتی و فروم‌های مختلف می‌تواند به جذب مشتری بیشتر کمک کند.

تلاش‌های سئو خارجی با هدف بهبود دیدگاه کاربران و موتورهای جستجو در مورد «کیفیت» (Quality)، «اعتبار» (Authority) و «محبوبیت» (Popularity) وب‌سایت انجام می‌شوند. تولید محتوا بر اساس اصول سئو یکی از بهترین راه ها برای افزایش رتبه سایت است. با تولید محتوای ناب و جدید می توانید بهانه ای برای بازگرداندن کاربران خود به سایت ایجاد کنید. از آنجایی که سایت شما به روز می شود، موتورهای جستجو دائماً سایت را بررسی می کنند. به خاطر داشته باشید که هر چه محتوا جدیدتر باشد، رتبه و اعتبار شما در گوگل بالاتر می رود.

البته شکی وجود ندارد که میزان به‌اشتراک‌گذاری محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی به شکل غیرمستقیم بر رتبه‌بندی‌ها تأثیر می‌گذارد، چراکه به‌اشتراک‌گذاری‌های واقعی باعث می‌شود افراد بیشتری محتوای شما را ببینند. هرچه تعداد بازدیدکنندگان بیشتر باشد، تعداد لینک‌ها، اشاره به نام برند و عوامل تأثیرگذار دیگر در سئو خارجی که در این آموزش به آن‌ها اشاره کردیم بیشتر خواهد شد. به یاد داشته باشید که هدف نهایی از بک‌لینک گرفتن، افزایش تعداد کلی لینک‌های ورودی به وب‌سایت نیست، بلکه بهتر است بک‌لینک‌ها را طوری بسازید که صفحه‌های مدنظر برای افزایش رتبه در موتورهای جستجو را تحت تأثیر قرار بدهند. در پاسخ به این سوال باید گفت از آنجایی که به دست آوردن لینک‌های ورودی باکیفیت دشوار است و برای آن باید محتوای ارزشمندی تولید کرده باشید، این معیار از معیارهای مهم در رتبه‌بندی وب‌سایت به شمار می‌رود. زمانی که با چندین IP مختلف روی لینک محتوای شما کلیک می‌شود، اعتبار محتوا از نظر گوگل افزایش می‌یابد.

هر چقدر سوال و یا پاسخ سوال تخصصی‌تر باشد محبوبیت شما افزایش پیدا می‌کند. یکی از معایب هم نشری محتوا این است که ممکن است مقاله‌ی هم‌نشر شده از نسخه اصلی مقاله در سایت شما رتبه بهتری بگیرد. گوگل می‌گوید «ما همواره نسخه‌ای را نمایش می‌دهیم که تصور می‌کنیم در هر جستجو برای کاربران مناسب‌تر است و ممکن است با نسخه مورد نظر شما متفاوت باشد». برای جلوگیری از این که محتوای هم نشر شده در سایت‌های دیگر از نسخه اصلی محتوا در سایت شما رتبه بهتری نگیرد بهتر است همیشه در محتوای هم‌نشر شده به مقاله اصلی در سایت خودتان لینک بدهید. دریافت نقد و بررسی‌ها (Review) بیشتر از کاربران می‌تواند دیگران را متقاعد کند تا بیشتر به کسب و کار شما اعتماد کنند. در حقیقت نقد و بررسی‌های کاربران یکی از مهمترین فاکتورهای مورد بررسی گوگل برای ارزیابی میزان اعتبار سایت شماست.

ایجاد محتوای متنوع و جذاب (مقالات آموزشی، ویدیوهای سرگرم‌کننده، اینفوگرافیک‌های کاربردی و…) می‌تواند طیف وسیعی از مخاطبان را جذب کند. گوگل با استفاده از اطلاعاتی که از طریق Google My Business جمع‌آوری می‌کند، نتایج جستجو‌های سرویس‌های دیگر خود مثل Google Maps و Google Local Pack را در صفحه نتایج موتور جستجو تکمیل می‌کند. البته گفتنی است در مورد تالارهای گفتگو و انجمن‌ها آن‌چه اثر مثبتی ندارد استفاده بی‌رویه و غیر اصولی برای ایجاد بک‌لینک است که خلاف دستورالعمل‌های گوگل هستند. در صورتی که از این پلتفرم‌ها برای معرفی خدمات و محصولات و تعامل بیشتر با مخاطب راغب (لید) استفاده کنید و صرفا هدف گرفتن بک‌لینک نداشته باشید، می‌توانند در افزایش آگاهی از برند نیز تأثیرگذار باشند. معمولا بک لینک‌سازی را باید ۱ الی ۲ ماه بعد از راه‌اندازی یک وبسایت، از صفحه اصلی (home page) آن آغاز کنید. لطفاً توجه داشته باشید که این تخمین‌ها ممکن است با توجه به شرایط خاص وب‌سایت و تغییرات در الگوریتم‌های موتورهای جستجو متغیر باشند.

ثبت نام به صورت دستی در موتورهای جستجو یکی از تکنیک‌های خارجی سئو به حساب می آید. اگر تمایل دارید که سایت شما سریعا توسط موتورهای جستجو ایندکس شود بهتر است که به صورت دستی ثبت نام کنید. پادکست به شما این امکان را می‌دهد تا مخاطبان بیشتری جذب کنید و مهارت و تخصصتان را به اشتراک بگذارید. شما اگر به عنوان مهمان در یک پادکست حضور داشته باشید، تولیدکنندگان پادکست ممکن است در قسمت توضیحات آن اپیزود به سایت شما لینک بدهند. با این روش می‌توانید ارتباطتان با اینفلوئنسرها را بهبود دهید و از اعتبارشان برای افزایش اعتبار برندتان بهره ببرید. یک روش این است که به مقاله خود یک بخش اضافه کنید و از اینفلوئنسرهای مطرح در حوزه کاریتان بخواهید بازخورد و نظرشان را درباره موضوع مورد بحث در مقاله بگویند.

پاسخگو بودن نشان می‌دهد که شما برای مشتریان و بازخوردشان اهمیت قائل هستید. مثلا اگر اقامتگاه گردشگری هستید سایت تریپ ادوایزر (TripAdvisor) محل خوبی برای دریافت نقد و بررسی کاربران است. باید تحقیق کنید و ببینید کدام پلتفرم بیشتر مد نظر مخاطبان شما، برای خواندن نظرات مشتریان قبلی است. با سفارش تبلیغات به اینفولئنسرهای فضای مجازی بازدید صفحه و سایت خود را بالا می‌برید. هدف گوگل همواره نمایش بهترین نتیجه به کاربران است؛ بنابراین اگر وب سایتی نتواند به خوبی نیاز کاربر را پاسخ دهد، از نتایج گوگل حذف خواهد شد.

این اقدامات، خارج از وب‌سایت اتفاق می‌افتد و به بهبود اعتبار و جایگاه آن... گوگل از بیش از دویست معیار برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها استفاده می‌کند و تنها به محتوای آن‌ها برای رتبه‌بندی توجه نمی‌کند. این موتور جستجو با توجه به چیزهایی که دیگران درباره شما می‌گویند، میزان ارتباط محتوای وب‌سایت با هدف کاربران را متوجه می‌شود. به همین دلیل توجه به سئو خارجی و لینک گرفتن از وب‌سایت‌های معتبر و باکیفیت مهم است. کامنت مارکتینگ یا بازاریابی از طریق دیدگاه‌ها یک روش مفید و ارزشمند در جذب توجه و ارتباط با مخاطبان است که در اواخر ۲۰۱۰ به عنوان یک روش ارتباطی در دنیای دیجیتال ایجاد شد.

یک سورس آموزشی دیگر، دوره‌ها و پکیج‌ها هستند که برای تهیه‌شان باید هزینه بپردازید. بهینه‌سازی بیش‌ازحد در نگاه موتور جستجو و حتی مخاطب غیرطبیعی جلوه می‌کند. برای مثال، اور اپتیمایز کردن انکر تکست با استفاده مکرر از کیورد‌های اگزکت مچ، یک اشتباه محسوب می‌شود. در استفاده از انکرتکست‌ها باید تنوع و خلاقیت به خرج داد تا عبارت لینک از تناسب معنایی برخوردار باشد. ثبت‌کردن سایت در دایرکتوری‌های اسپم و بی‌کیفیت به امید دریافت بک‌لینک، یک راه دیگر برای به باد دادن تلاش‌هاست. دایرکتوری‌ها و سوشال بوکمارک‌ها معتبر حتی در صورت وجود، به احتمال کمی با سایت ارتباط معنایی خواهد داشت.

سئو خارجی یا Off-Page SEO فعالیت‌هایی هستند که در خارج از سایت برای بهبود موقعیت آن در نتایج موتورهای جستجو انجام می‌شود. یعنی علاوه بر بهینه‌سازی داخلی سایت خود (On-Page SEO)، باید بر روی بخش‌های خارجی آن نیز تمرکز و توجه داشته باشید. این استراتژی‌ها برای افزایش اعتبار و ارزش وب‌سایت شما در نتایج جستجو و بهبود رتبه آن در موتورهای جستجو اهمیت دارند. بسیاری از صاحبان وب‌سایت‌ها تمام تمرکز خود را بر روی بهینه‌سازی داخل سایت (سئو داخلی) می‌گذارند و از نقش حیاتی سئو خارجی غافل می‌شوند. در واقع، سئو خارجی به مثابه یک پل ارتباطی قدرتمند عمل می‌کند که اعتبار وب‌سایت شما را در دنیای آنلاین افزایش می‌دهد.

با اینکه تمرکز اصلی وبسیما بر طراحی سایت است، اما حضور کارشناسان سئو در این شرکت باعث شده تا بتواند در این زمینه نیز پروژه‌هایی را به انجام برساند. یکی از مواردی که به شدت بر روی کاهش قیمت سئو وردپرس تاثیر می‌گذارد، فعالیت اصولی بر روی seo داخلی سایت است. در صورتی که استانداردهای تولید محتوای سئو داخلی را به درستی رعایت کنید، نیازی نیست هزینه‌های گزافی برای دریافت رپورتاژ صرف نمایید. در صورتی که از ابتدا بخش‌های مختلف سایت را به درستی بچینید، ادامه روند سئو بسیار راحت‌تر می‌شود. اگر چه شرکت‌ها و متخصصان باتجربه هزینه بیشتری برای خدمات بهینه‌سازی سایت دریافت می‌کنند، اما شما را از پرداخت هزینه‌های غیرضروری و اضافی در آینده معاف خواهند کرد.

سپس نقل قولشان را در مقاله منتشر کنید و پس از انتشار مقاله از آن‌ها بخواهید در صورت تمایل آن را با مخاطبانشان به اشتراک بگذارند. ایجاد یک برند، باعث می‌شود افراد زیادی آن را در گوگل جستجو نمایند و در نتیجه بازدید از سایت افزایش یابد. هرچقدر اعتبار دامنه ای که از آن لینک دریافت می کنید بیشتر باشد، گوگل نیز برای آن ارزش بیشتری قائل می شود. بنابراین هنگام انتخاب سایت برای رپورتاژ آگهی، با استفاده از ابزارهای موجود Domain Authority آن را نیز بررسی کنید. شما می توانید با ایجاد چالش یا طرح سوال، کاربر را دعوت کنید تا نظر خود را زیر پست های شما بنویسد. به این شکل محتوای صفحات شما مرتبا بروز شده و گوگل متوجه این امر خواهد شد.

پیشنهاد ما این است که پس از ثبت نام به عنوان کاربر آزاد، با خرید اعتبار به عضو ویژه تبدیل شوید. هم‌چنین در صفحه‌های دوره MBA و توسعه فردی می‌توانید با دوره های آموزشی متمم بیشتر آشنا شوید. هر یک از دوره های آموزشی متمم یک «نقشه راه»  دارد که مسیر یادگیری آن درس را مشخص می‌‌‌کند. با مراجعه به صفحهٔ نقشه راه یادگیری می‌توانید نقشه راه‌های مختلف را ببینید و با دوره های متنوع متمم آشنا شوید. در مجموعه درس‌های SEO چیست در متمم می‌کوشیم مبانی کلی سئو، کاربردها و نکات کلیدی در آن را خدمت شما ارائه کنیم.

کیفیت بک لینک به‌شدت تحت‌تأثیر اعتبار دامنه و قابلیت اعتماد پذیری سایت مبدأ است. به قدرت هر لینک، لینک جویس می‌گویند؛ یعنی اعتبار منتقل‌شده از سایت معتبر به سایت دیگر. در بررسی اهمیت Off page SEO باید به مفهوم روابط عمومی دیجیتال نیز اشاره کرد. استراتژی های دیجیتال PR فقط محدود به برقراری ارتباط در بسترهای آنلاین نیستند. تاکتیک‌های سئو خارجی با پرورش روابط و ایجاد روایت‌هایی الهام‌بخش موجب برقراری ارتباط سایت با سایر منابع می‌شوند. به گفته گوگل، سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی مانند تعداد دنبال‌کنندگان و لایک‌ها و به‌اشتراک‌گذاری‌ها تأثیر مستقیمی بر رتبه‌بندی صفحات ندارند.

بک لینک ها بسیار مهم هستند و بر اعتبار صفحه وب می‌افزایند، وقتی یک وب‌سایت پیوندی از سایت دیگر را به اشتراک می‌گذارد، در واقع کیفیت محتوا و کسب‌وکار صفحه‌ای که به آن پیوند داده را تضمین می‌کند. البته باید این موضوع را در نظر داشته باشید که لینک سازی به تنهایی کافی نیست و مرتبط بودن محتوای سایت‌هایی که به یکدیگر پیوند می‌دهند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. سئو آف پیج سئو خارجی به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که در خارج از سایت برای بهینه‌سازی آن و بهبود رتبه در موتورهای جستجو انجام می‌دهیم. بیشتر تلاش‌های سئو خارجی با هدف بهبود دیدگاهی است که در مورد «کیفیت» (Quality)، «اعتبار» (Authority) و «محبوبیت» (Popularity) وب‌سایت ما ایجاد می‌شود. احتمالا استفاده از شبکه‌های اجتماعی بیشتر به عنوان یکی از ابزارهای آگاهی از برند معرفی می‌‌شود نه سئو. در واقع هدف اصلی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی معرفی و تبلیغ خدمات، محصولات و محتوای وب‌سایت ضمن تعامل با مخاطبان هدف است.

احتمالاً بعد از جستجوهایتان درنهایت یخچالی را انتخاب می‌کنید که افراد بیشتری آن را توصیه کرده‌اند و از آن رضایت دارند. سئو خارجی یکی از مراحل سئو سایت است که به همین فرایند می‌پردازد؛ یعنی در Off-Page SEO شما کاری می‌کنید که سایت‌های دیگر به سایت شما لینک بدهند یا درباره برندتان صحبت کنند. سئو خارجی فرایند پیچیده‌ای است که اگر کمی در آن بی‌احتیاطی کنید، احتمال پنالتی شدن سایتتان وجود خواهد داشت. ما در دوره سایت آموزش سئو چند و چون این فرایند را توضیح می‌دهیم و به شما آموزش خواهیم داد که چطور بدون جریمه شدن، بک لینک بگیرید. تجربه سئو کاران سایت پرش نشان می‌دهد که سئو خارجی، یکی از موثرترین روش‌ها برای افزایش ترافیک ارگانیک و بهبود رتبه وب‌سایت در موتورهای جستجو است.

لینک ساز اینستاگرام برای افزایش ترافیک سایت و تعامل با مخاطبان از طریق این پلتفرم بسیار موثر است. Google Business یک ابزار بی‌نظیر برای دیده شدن در نتایج جست‌وجوی محلی است. با ایجاد و بهینه‌سازی پروفایل کسب‌وکار خود، می‌توانید اطلاعات تماس، نظرات مشتریان و موقعیت مکانی‌تان را به گوگل معرفی کنید. این کار نه تنها شما را به عنوان یک کسب‌وکار معتبر در منطقه‌تان معرفی می‌کند، بلکه باعث می‌شود که در جست‌وجوهای محلی هم بهتر دیده شوید. ویترینتان را با دقت و سلیقه چیده‌اید و هر روز از آنجا عبور می‌کنید و امیدوارید که مردم هم برای دیدنش توقف کنند.

این تکنیک‌ها کلاه سیاه هستند و اگر گوگل متوجه استفاده از آن‌ها شود، سایت را پنالتی می‌کند. پنالتی شدن یک سایت به معنی جریمه شدن سایت و حذف آن از نتایج جستجوی گوگل است. سئو سایت به مجموعه اقداماتی گفته می شود که به هدف دیده شدن سایت در نتایج جستجو گوگل انجام می شود. اما سئو خارجی چیست؟ در این مطلب می خواهیم 0 تا 100 آموزش تکنیک های سئو خارجی را بررسی کنیم. همچنین در نهایت با ارائه بهترین تکنیک های سئو خارجی، به شما کمک می کنیم تا رتبه سایتتان را بهبود بخشید. از طرفی حضور صفحات عمومی و پرمخاطب اینستاگرام در نتایج جستجو را می‌توان یکی از اتفاقاتی دانست که اهمیت و ارتباط شبکه اجتماعی با سئو را نشان می‌دهد.

سئو خارجی از طریق کسب بک‌لینک‌های سالم از سایت‌های مشهور دیگر، اعتبارش را ثابت می‌کند. لینک ساز گوگل به ابزارها و روش هایی اطلاق می شود که توسط گوگل برای ایجاد لینک های خارجی به سایت ها معرفی می شود. این ابزارها می توانند شامل استفاده از سرویس های گوگل مانند Google My Business و Google Sites برای ایجاد لینک های معتبر به سایت شما باشند. با بهره گیری از لینک ساز گوگل، می توانید از منابع معتبر و شناخته شده برای افزایش اعتبار سایت خود استفاده کرده و تاثیر مثبت آن را در سئو و رتبه بندی سایت خود مشاهده کنید. هرچه سایت‌های معتبرتر و شناخته‌شده‌تر درباره شما صحبت کنند یا به شما لینک دهند، گوگل هم بیشتر متوجه می‌شود که شما یک برند معتبر و قابل اعتماد هستید. اینجاست که گوگل، سایت شما را شایسته نمایش در صفحات اول نتایج جست‌وجو می‌داند.

الگوریتم‌های جدید و سیستم EEAT به قدری قدرتمند شدند که بدون وجود لینک نیز می‌توانند اعتبار یک سایت را تشخیص دهند. سئو امروز به یک دانش تخصصی تبدیل شده و همچون هر حوزه حرفه‌ای دیگری نیازمند ادبیات و واژگان اختصاصی خود است. تعریف و استفاده از این واژگان کمک می‌کند تا شفافیت و سادگی را در تعاملات حرفه‌ای، آموزش مفاهیم و تعیین شرح وظایف تجربه کنیم. در سمت مقابل کامنت‌های منفی اگر پیگیری نشوند، شهرت برند و رنکینگ محتوا آسیب می‌بیند. مدیریت شهرت آنلاین به نظارت دائم و البته تعامل سازنده با مشتریان و مخاطب هدف نیازمند است.

برای کسب و کارهایی که وابسته به یک موقعیت جغرافیایی هستند (مثلا رستوران، داروخانه، پاساژ و …) سئو محلی اهمیت بسیار بالایی دارد. با ثبت در نقشه گوگل، درج تصاویر جذاب و کسب دیدگاه مثبت از مشتریان می‌توانیم شانس نمایش در نقشه گوگل و صفحه نتایج جستجو را افزایش دهیم. احتمالا تا همین‌جا متوجه شدید که راه‌اندازی یک شبکه خصوصی از سایت‌ها چقدر ریسک، هزینه و زحمت دارد. ولی اجازه دهید یک بار دیگر دلایل خود را برای این‌که معتقدیم استفاده از PBN دیگر استراتژی خوبی در سئو نیست بررسی کنیم. پس از مشاهده این دلایل اگر ذهنتان به دنبال استراتژی های صحیح لینک سازی بود پیشنهاد می‌کنیم سری به صفحه آموزش لینک سازی کلاه سفید بزنید. تفاوت مدل امروزی با Link Farm این است که ما مستقیما با رسانه مورد نظر خود مذاکره کرده و سایت‌هایی را انتخاب می‌کنیم که ارتباط موضوعی کاملی با اهداف ما در سئو دارند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری